CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

10 PETANDA DIA JODOH KITA

aku bukak jew fb aku jumpe link neyh..n totally aku suke...huhuhu..aku mgharapkan dia jodoh aku..

MOHD FIRDAUS BIN ABD MANAP


Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

my syria






kenaPA??

kenapa malam ney aku tak sedap hati????
nak ngis????

aKU ingIN BerUBAh..

sejujurnya dah lama aku x sentuh AL-QURAN..
mungkin last aku sentuh sem lepas mase kat umah..
pastu aku just baca yassin jew..
hurm..
tapi start bulan puasa ney aku nak berubah..
setiap kali aku pegang al-Quran ain(aku xbwak QURAN)..
hati aku sayu sangat..
walaupun aku xterlalu lncar membacanya..
tapi aku seronok..
makin lama aku baca..
makin sayang rasanya nak berhenti..
kadangkala air mata aku nak menitis baca..

YA ALLAH, BETAPA INDAHNYA KALAM-MU
WALAUPUN AKU TIDAK MENGERTI BACAANNYA
NAMUN AKU SAYU MEMBACANYA..

Alhamdulillah malam neyh aku dapat baca banyak juga..
agpown malam neyh aku tertekan sket..
tapi aku ase tenang bila baca Al-Quran..
sampai aku xsedar jam dah pukul 4.06 pagi..
dari pukul 3 lebey sket aku baca..
doakan aku ye..
mudah2an perubahan ini bukan sementara..
tapi untuk selamanya..

i'm not so creative but i luv to do it


hasil seni aku dlm kelas cik mat fuad..ngee~

AKu keNE hukUMAn??


zaman kecik2 r zaman yang paling aku x leyh lupew...
moment tu terlalu bernilai..
law la waktu bleyh putar lik nak jew aku pause mase tyme aku kecik2 dulu..
tu pown kalau blh..
hehehe..

mase kecik2 dulu serius cakap aku mmg nakal..
da la macam jantan..
dak pompuan sebaye aku sume men pondok2, men kwen2..
tapi aku??
start skolah rendah aku da join dak laki..
xkawan dak pompuan..
pakai trek ngan bby T + cap..
pastu panjat pokok rambutan..
kejar ayam belakang umah tok..
lepak2 kat pucuk jambu..
racing basikal roda 4 (hehe..roda 2 lo)
nek kete kayuh kai kaki tu..
raye pertama aku pakai mini skirt, tu pown mama pkse..
tapi lutut, betis ngan pergelangan kaki aku penuh plaster..
hahaha
teruk x?

kenakalan aku neyh slalu wat abah aku nek angin..
maklumlah aku kan anak first
so mase tu abah masih lagi berdarah mude..
hehehehe
mase aku drjah 1
penah aku londehkan suar adik aku mase kami men2 ngan kawan2..
abah dengar jew adik jerit abah jerkah..
aku dengor jew suare abah pew ag..
nak tercabut pundi kencing aku neyh...
aku lari laju2..
abah aku start moto keja aku dari belakang..
konon2 nak nyorok dri abah, so aku lari belakang umah owang..
tup2 abah perasan..
so dye follow ngan moto..
bygkan la perasaan aku tyme tu tgok lak kat tgn abah ade rotan..
OMG!!serius pundi kencing aku nak melantun kua..
aku pnjat pokok jambu..
aku duk diam2..daun pokok pown x gerak..
biler dgar jew bunyik motor abah aku terjun pokok tu tah bapew meter tgi nye..
aku smbung lari..
jauh gak r..
last2 dapat gak abah aku tgkap..
pembalasannye..
dapat la roti pnjang smpai berbirat gak la betis+peha+punggung aku..
ngeee~~
tapi xserik pown..

abah akan prepare 4 rotan (sorang satu utk aku ngn adik2)
kitowg taw dah mane satu rotan kami..
so bile wat slah wajib semua beratur depan abah..
torture2 sket pastu amek la rotan masing2..
rotan tu abah selit kat dinding umah papan kami..
org datang umah pown terkejut tgok..
pelbagai saiz n rase..
hehehe

sebijik cm style abah b4 nak merotan..
law aku wat slah siang tu, malamnye mesti aku pakai sua tebal..
prepare nk ken rotan..
hehehe

hanger neyh mama aku jew gune..smpai patah2 r jugak..
mau x belang badan aku..
tapi pdn muke..
nakal ngat..
but mmg aku mis moment kene rotan tuh..

paling3 dasyat aku penah kene..
aku kene tambat kat tiang garaj kete..
hahaha
malu sioott!!
da la umah aku depan kedai runcit..
owg yg dok men caroom sume tgok..
dr kol 6.30-7.15..
lme kowt!!
aku ngan angah aku..nseb bek ade gang..
aku men becak kat kete abah aku..
angin la my father tu..
walaupun tyme tu pakai kete kodok jew..
tapi abah syg giler..
balasannye: ikat ngan tali lembu..
hahahhaa
guling2 nak gelak law ingt lik..

bile cite lik ngan famili..
abah senyum jew..
tu la cre abah aku..
tapi dye abah pling best!mis u abah..


di SuaTU paGi YANg sEJUk

sayu...ooo..tacingg..=(
pepagi bute ag aku dah memekakkan telinge rumate aku dgn mendendangkan lagu2 raye..
but..
aku x nyanyi..
miming aja..hahaha
law aku nyanyi alamat meroyan kembali la rumate aku..
da dekat 10 lagu aku dgr..
rumate da tido..
aisshh!!mau buat pew neyh?

*lagu balik kg tgh berkumandang..=)
kol 2 lebey pagi tadi my makcik kol
mmg terkejut beruk mat nyeh gak r..

makteh: long ko nak blik bile??nak tukar tiket x?
mbe teh cakap boleh tukar..

*dengan mamai2 aku dgr sore xcited makcik aku tuh..

aku : ermm..bley ea??erm..t along msj teh ea..along
kne tnye mbe dulu ye nak lik bile..tq teh..muah3.

*ZZzZzzZ
aku pown smbung tido..
kol bpew tah aku tjage aku cam mamai2..
dalam otak aku *ade owg call ckp sal tiket kew td??
then aku picit2 keypad fon..
oo private number = makteh
bodo!bleyh lak aku sembang ngan teh lam keadaan mamai..
hahaha..tu la ngantuk giler ag..
tido x bce doa..
x basuh kaki..
huhuhu..
but credit to teh..
t along tnye my bangau ye..
luv u la teh..muahhh3..ngeee~~

act mteh ney bukan makcik aku dah..
but dye baek ngat ngan famili aku..
n dye la yang memodenkan aku mse kecik2 lu..
beli kain pantai warne oren..
n tiap2 hari aku nak kai kain tu..
mase tu kan trend..
hehehe
cayang teh!!

kAd RaYEW..wit My HOUsemaTE.

ney lah akibat wat keje last minit..kol 4 nak anta kol 3 still ag menmpal kertas..hahaha..pa nak jdik ngan dak2 umah 1-3-12 neyh..
so setelah dibincang n diteliti n di search pada utube..hahaha..cm nak wat esemen lak..
aku ngn dowang wat la pop-up card..
kad yang cne??
ala yang bile bukak blh terangkat tu..hehehe

iler berterabur kitowang wat keje..aishh..hope mak mentue x tolak..hahah


nak bagitaw..tangan yang sedang menggunting tgn aku..
bawu pas nikah tu yg ade inai..hahah

finally! siap pown kad raye kitowang..amacam??hehe..pink gtu..


ney la dalam nye yg kartun tu la pop up..walaupun x setanding owg len nye kad tapi aku ttp suke kad neyh..=)

kami selaku perasmi pelancaran kad raye neyh..
gambar neyh koya!!
muke nampak sopan kan??
baju nmpak alim kan??
sebaliknye xde sapew pown yang taw..
aku ngn ain pakai short jew..hahaha
syyhh~~
diam2 aw..jgn gtaw mak mentue kami..
namo kne reject...hahaha





rUmaTEKu tERcheNTA =)

ney la rumate aku..
name : nurain
asal : ipoh
hobi : menyanyi n menjerit

tiap2 hari law aku xdengar suare dye menjerit mmg x sah..
wulla..segala bnde dye nak jerit..
mampus gegendang telinga aku pecah..
lari la kos perbelanjaan aku sem neyh..
gara2 nak kne tampal gegendang telinga yang da mule retak gara2 dye..
hahaha
but truly said..
suke 1 bilik ngn ye..
best..n dye seorang yang mencintai wajah..
y i said so??
bcoz tiap2 malam dye akan melumurkan mukenye ngan tomato..
hurm..nyummy2..
hahaha
bab nyanyi..sume tmpat ye nak sumbang suare..
bilik air, tempat basuh baju, bilik sendiri..
kecuali mse tido ngan mse sembhyang jew diam sket..
tpi..
mau cakap lagi neyh..
AIN AKU SAYANG BANGET AMA LO..
MUAAAH3..ngee~~
aku pakse ain wat muke cam aku..hehehe

FAmiLI AkU dOLu2





11.10.1990 if im not mistaken..anniversary mama ngan abah aku..luv them so much..

dulu mase aku kecik2, aku suke tengok gambar mama ngan abah kwen..then aku mesti tnye kat mama,
aku :ma, npew sume gambar kawen mama xde gambar along?
ma : yela.mase tu kan along x lahir ag..
aku : la..napew ma x lhirkan along awal2..along nak tgok ma kwen ngan abah..
ma : mana boleh la..
then aku majuk..lari masuk bilik..mak aku senyum jew la..

bile aku teringat lik aku ase nak gelak sorang2 jew..hahaha..x kew giler namenye law mak aku lahirkan aku dulu??ish..ko ney miza..kg xpasal2 jdik len lak famili aku neyh..huhu..luv mama coz sudi layan pertanyaan along yang mengong2 mse kecik2 dulu..=)

biler aku dah dapat adik @ angah yang gemok tuh..aku jadik nakal ngat..napew??mengikut psikologinye..ececehh..masok teori la plak..hahha..sebab nak perhatian la..aku still ingat aktiviti aku mse neyh (umur 3 taun 0r 2 1/2)..:
  • berebut lori ngan angah.
  • mintak baby doll setiap kali keluar n aku pling suke baby yang boleh buka mate n tutup mate law baring n ade botol susu tu.
  • main ngan jiran aku yang satu m'sia : depan india sebelah cine
  • p umah mcik aku n posing macam model..
  • law mndi aku akan bawak msuk periuk or cerek air mak aku..*nak tolong cuci la konon..aku berus ngan berus gg abah aku..riuh mak aku hari tu..ngee~~
  • makan eskem ngan angah sampai abes carpet mak aku tukar kaler..
  • mule aku ngn angah panggil mak then satu hari mak aku cakap sapew pgl mak anak keling..so start hari tu aku ngn angah pgl la mama..hehe..
  • mase ney gak aku xcident ngn abah sampai dagu aku kne 2 jahitan.tacing dengar mama cite pasal tu..tapi len kali la aku cite ye..
  • minat tengok muke kawan pakcik aku *coz ensem.kecik2 ag da gatal an??hahaha
lupe nak cakap..abah aku soh aku ngn adik beradik kwen same tarikh ngan anniversary dowg..huhu..senang nak celebrate kte..abah..nohal la abah..muaahh!hahha

pastu berturut2 la aku dapat adik..but aku still mnje ngan abah..sampai dah dapat adik ke-4 pown aku still tidor ngan abah..hehehe..so kat bawah neyh la famili aku 2 taun lepas..tapi x byk beza pon ngan taun neyh..huhu..hope famili aku bahagia sampai bile2..









cHUkang





jgan salah sangke lak nagn post aku
kat atas tuh...jangan ingat aku lesbian
ea..no way!!naluri aku masih lagi bernafsu
kepada lelaki..wahaha..act, ayat diatas
ney aku copy dari info kat fb membe aku
*muhammad hafiz bin ismail*..seriusly aku
suke ngat bace..coz nampak yang dye betul2
sayangkan awek dye...n susah sebenarnye nak
cari boifren yang betul2 sayangkan awek
dye n berani show kat owg len yang ye da ade
gurlfren..mulenye aku pown camtu..xberani
nak show sapew bf aku kat fb especially..
tapi skg aku da x malu..coz aku nak forever
ngan ye..huhuhu..selok!

balik semula pada hafiz@chukang..aku suh
ye upload pic mkwe n lagu yang ye cipte
tok makwe ye tu...so sweet..da la ye pandai men
gitar..so..bestnye law ade owg create
lagu tok aku..hahaha..berangan suda..
tunggu ye..t law chukang da upload pic gf ngan
lagu..aku update kat blog aku..hope chukang x kisah..
huhuhu

sETAnkaH??

malam neyh perut aku berbunyik2 dengan irama balada, mak yong, inang dan rock. adoi!!puas aku guling2 pejamkan mata tapi irama tu x hilang2 jugak..aku cuba pasang ayat2 al-Quran kat laptop aku dengan harapan law irama dalam perut aku neyh hantu kew jin kew, ye akan hilang..tapi biler aku dgr jew lptop aku punye suare, perut aku ttap jugak x hilang bunyik..pastu aku terpikir..lorh!bulan pose mane ade setan..aishh!!soo aku pown pikir dan terus pikir npew perot aku asyik berbunyik jew..last2 baru aku dapat taw..dye bisik kat telinga aku :WOI TOEK!AKU LAPOR LA..XDE KENE MENGENA NGAN SETAN2 NEYH!!..hehehe..lapor rupenye..aku pown selamba poyo keluar dan mengeluarkan bahan2 masakan yang ade..nak wat pew??masak r..pew ag..kebetulan housemate aku nampak aku nak msak..alkisah bersoraklah beliau kerana harapan beliau boleh tumpang nasi goreng aku..hahaha..banyak la nak tumpang.nasik aku pown tinggal suku periuk jew lagi..3/4 lagi aku da baham buke pose tadi...nak xnk aku soh la ye msak nsi +...perut ney bukan setakat nyanyi..siap joget2 ag..nak tunggu nsik tu masak..aduhh lmbatnye...last2 setelah perut aku ney dah jdik cam disco baru la nsi tu masak..aku pown mule la menumis,pastu masukkan sardin..tibe2 rumate aku balik..ye nak tumpang periuk aku nak panas lauk..OMG!OK..disebabkan bulan ney bulan beramal, so aku pown keluarkan sardin dan masukkan lauk ye...da ciap pown lauk ye dipanaskan..aku pown sambung la msak NASI GORENG IKAN SARDIN aku...nyummm..lapooo..lapoo..lapooo..tunggu ye perut..sebentar lagi dapat makan..hehehe..bubye..mau makan suda..

*************
anak2 aku kat umah aku ney sume say thanz 4 my nasi goweng..
same2 anak2..sok luse mak masak lagi ye...

BIle Aku rASe nAKmerAPU...

malam ney ase cam nk merapu jew...aishh!!!bosan sungguh!
rumate..da tido...fb???cm da xde makne jew..
ym???bukan ade owg nak chat ngn aku..hp!!OMG! ase cam nak campak jew..kdit cam air mengalirnye..asl la hp ken gune kedit?kan bagus law nak cl, nak msj sumenye free..mmg aku akan sentiase support BN r..hehe..pas ney law ade pilihanraye aku nak tgok manifesto sape yang akan "memastikan tiada lagi penggunaan topup sebaliknye free jew.." dengan bangge aku akan pangkah calon tersebut..n aku akan like dye sepanjang hidup aku..hahaha..ceh!!bengong nye la aku merapu...jam da koi 3.18..sok presentation dr..adoi!!!mau bace pa neyh...?da la kelas DR MAHANI RAZALI..the gojes lecterur eve...wahahha...like2 my statement..hope sok aku boleh bntang..
tak tau r npew sem neyh aku less confident..kurang idea..faktor persekitaran kew??hope jgan ade sem 3 lagi dah pas neyh.!huh!

my beSDAy..=)


malam ney aku seronok sangat..
thanx kawan2..
kowang sgup tunggu aku tadi..
semate2 nak smbut besday aku..
seriously aku terharu..
aku nak nanges tpi aku xley tadi..
tapi da balik bilik aku tacing giler2..
aku terharu..
aku sayang korang..
jalan2 ngan korang..
windu macam dulu..
tapi aku da terpisah ngan korang sem neyh..
thanx 4 da kek..aku x sempat nak amek gambar kek neyh..tapi aku suke..harap sgt kite jdik kawan sampai bile2..
sayang korang..
pu3 eyka keon najjah

rumate2 sekalian..
aku pown sayang korang..
mekasih sebab bagi aku mndi bedak malam neyh..
serius aku takut nak msuk umah tdi sebb gelap ngt..
tapi best sgt bedak wangi echanter tu..
soe la salah eja ecanter tu..xreti..
hehehe
ain thanx bagi kechain tu..
miza akan simpan smpai bile2..
=)















to izan my fwenn..
comey sgt mms yg awak anta..
sok or luse saye nak upload msuk blog sye..
pnjg wishes awak..
hahaha
thanx sebab sudi luangkan mse wish my besday walaupun nga bz nak exam..
besfwen 4 eva ye..

to kawan2 yang len..
from upsi
from semsas
from sk melati
from muadzam shah..
thanx a lot
luve u ols..
=)

mama abah...
along dah besar!!!
thanx sebab besarkan along smpai genap umur along
19 tahun
love mama ngan abah sgt2..
sampai bile2..